De Digitale Transformatie van A. Nobel & Zn.
Vrijdag 29 april jl. was A. Nobel & Zn. het middelpunt van een bijzonder bezoek door o.a. gedeputeerde Jeannette Baljeu en de wethouders Robert Simons (Rotterdam), Tycho Janssen (Zwijndrecht) en Maaike Zwart (Delft).
Het bezoek bij A. Nobel & Zn. bracht in beeld waarom het erg belangrijk is dat processen in MKB-bedrijven continu moeten worden verbeterd en waar mogelijk moeten worden gedigitaliseerd. Ook werd het belang duidelijk gemaakt van het platform Digitalzh met het digitaliseringsproject Datawerf, dat door de Provincie Zuid-Holland wordt gesubsidieerd.
Aart Nobel (Algemeen directeur) legt uit:
“Klanten vinden het belangrijk dat orders snel, compleet, foutloos en met kennis van zaken worden aangeleverd. Daarin onderscheidt A.Nobel & Zn. zich al jaren. Ontzorgen kan echter nog veel verder gaan gezien de digitale mogelijkheden die er zijn. Daarbij komt dat A. Nobel en Zn. hard groeit. Daarom worden ook intern de processen weer eens goed tegen het licht gehouden. Op deze manier kunnen we onze service op een heel hoog niveau houden”
Inmiddels ontdekken klanten de digitale mogelijkheden steeds vaker. Aart vervolgt:
“Een groeiende groep klanten verwacht dat zij via het webshop portal van A. Nobel en Zn. – eventueel in combinatie met hun eigen inkoopsysteem – hun orders per schip kunnen plaatsen. Deze manier van inkopen geeft overzicht en inzicht. Het biedt ook mogelijkheden om kaders af te spreken wat er mag worden ingekocht en hoeveel.’’
Het succes van digitaliseren begint bij een duidelijke visie. En die heeft A. Nobel & Zn.: “De beste vaart naar de toekomst”. Een scheepseigenaar moet zich kunnen focussen op zijn scheepsvracht of andere werkzaamheden waarmee hij zijn geld verdient. Alles eromheen moet hij kunnen overlaten aan bedrijven als A. Nobel & Zn.
Visie is één maar handen en voeten geven is twee. Datawerf kwam dan ook als geroepen. Datawerf heeft A. Nobel & Zn. geholpen om nog beter inzichtelijk te maken wat er op digitaal vlak gaande is en wat deze ontwikkelingen voor A. Nobel & Zn. betekenen als zij ook in de wereld van morgen haar klanten maximaal wil blijven ontzorgen.
Alhoewel het subsidietraject met Datawerf voorbij is, gaat A. Nobel & Zn. gewoon verder op haar ingeslagen route om intern de processen verder te optimaliseren en haar dienstverlening digitaal te ontsluiten. Dit doen we in nauwe samenspraak met klanten. Op deze manier wordt gewaarborgd dat klanten ook krijgen wat ze willen hebben: een fijne communicatie en orders die snel, compleet, foutloos, met kennis van zaken worden aangeleverd.
“De beste vaart naar de toekomst”. Dát wordt geborgd door Nobel! Volg A. Nobel & Zn. en blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen.